بررسی باربیکیو ذغالی فن دار

چکیده بررسی باربیکیو ذغالی فن دار. در ادامه این مقاله به بررسی نحوه عملکرد باربیکیو ذغالی فن‌ دار و چه کسانی باید باربیکیو ذغالی فن‌ دار بخرند به طور کامل می پردازیم.
access_time ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ آبان
remove_red_eye 2493بازدید
بررسی باربیکیو ذغالی فن دار

ذغال در واقع ماده‌ای سیاه رنگ و شکننده است که باقیمانده نیم سوخت شدن چوب و سایر اندام‌های گیاهی و جانوری بوده که بیشترین میزان ترکیب آن‌را کربن تشکیل می‌دهد. ذغال کاربردهای بسیار زیادی دارد. از جمله آن در پخت و پز، جهت مصرف توتون و تنباکو و در زمینه تهیه فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه و پخت انواع غذا و مواد خوراکی لازم است ذغال در جای بخصوصی مانند منقل یا کباب‌پز ریخته و پس از روشن و گداخته شدن ذغال، مواد غذایی موردنظر را روی آن بپزید.

ذغال خوب ذغالی است که دود زیادی تولید نکند، تولید جرقه نکند و خاکستر زیادی از سوختن آن ایجاد نشود. همچنین روشن شدن سریع و روشن ماندن ذغال به مدت طولانی از دیگر نشانه‌های ذغال خوب است. پخت انواع غذا و مواد خوراکی روی ذغال طعم بسیار بی‌نظیر و خوبی ایجاد خواهد کرد که این باب میل بسیاری از مردم جهان است.باربیکیو یا کباب‌پز از نظر منبع حرارتی دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که نوع ذغالی آن از انواع پرطرفدار این محصول به ‌شمار می‌رود.  درست کردن غذا بر روی ذغال با چالش‌های مختلفی همراه است که این سبب دلزده شدن برخی از افراد برای استفاده از ذغال جهت پخت غذا خواهد شد. سخت روشن شدن ذغال‌های بی کیفیت و باد زدن طولانی مدت آن جهت روشن ماندن و ایجاد حرارت برای پخت خوب مواد خوراکی و ایجاد دود و خاکستر از جمله چالش‌های آن محسوب می‌شوند.فن وسیله‌ای برای ایجاد جریان هوا جهت روشن شدن ذغال و یکنواخت کردن حرارت آن برای پخت بهتر غذا است.

فن را بیشتر برای باربیکیوهای ذغالی و چوبی مورد استفاده قرار میدهند زیرا انواع باربیکو برقی و باربیکیو گازی نیازی به پخش حرارت ندارند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است که تمام قسمت‌های آن حرارت یکسانی را پخش می‌کنند. کباب‌پز ذغالی فن‎‌دار نوعی کباب‌پز برای پخت غذا می‌باشد که منبع حرارت آن ذغال یا چوب است. معمولا یک فن دستی یا برقی را در زیر ظرف ذغال آن نصب می‌کنند تا با استفاده از آن ذغال را روشن کرده و حرارت را در تمامی قسمت‌های کباب‌پز تقسیم و پخش کنند.

برای  خرید باربیکیو و قیمت باربیکیو وارد سایت آذر افروز شوید و اطلاعات جداگانه باربیکیو را مطالعه نمایید. کافی است از محصولات ما دیدن فرمایید و باربیکیو مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

نحوه عملکرد باربیکیو ذغالی فن‌ دار

کباب‌پزهای ذغالی معمولا دارای یک سینی یا محفظه چدنی برای قرار گرفتن ذغال در آن، یک سینی یا محفظه در طبقه پایین آن جهت ریختن خاکستر حاصل از سوختن ذغال یا چوب و یک فن قوی تعبیه شده در زیر آن می‌باشند. باربیکیو ذغالی فن‌دار را معمولا در رستوران‌ها، کبابی‌ها و کترینگ‌های بیرون‌بر استفاده می‌کنند. در داخل محفظه ذغال باربیکیو معمولا سوراخ‌هایی وجود دارد که راه ورود هوای ایجاد شده از طریق فن برای شعله‌ور شدن ذغال هستند. فن معمولا یا دستی است یا برقی که معمولا نوع برقی آن برای رستوران و کبابی‌ها کاربرد دارد.

 

انواع باربیکیو ذغالی فن‌ دار

باربیکیو ذغالی فن‌ دار انواع مختلفی دارد. یک دسته از این فن‌ها با اعمال نیروی خارجیمانند دست عمل کرده و هوا را به جریان در می‌آورند که آن را با نام فن دستی می‌شناسند. نوع دیگر آن با استفاده از نیروی برق کار می‌کند و دیگر نیازی به صرف انرژی برای به جریان درآوردن هوا نیست. انواع دیگر کباب‌پز ذغالی فن‌دار شامل نوع مسقف و بدون سقف است. نوع مسقف کباب‌پز ذغالی دارای یک سقف یا محفظه در بالای سینی ذغال است که دود ناشی از سوختن ذغال و پخت غذا را به سمت بالا هدایت کرده و از پخش شدن آن جلوگیری می‌کند.کباب‌پز ذغالی فن‌دار بدون سقف نیز هیچ سقف و دودکشی ندارد و دود و خاکستر آن در اطراف پخش می‌شوند. نوع مسقف آن از ورود آب باران و برف بر روی مواد خوراکی در حال پخت در هنگام غذاپختن نیز جلوگیری می‌کند و محافظ خوبی است. این محصول را می‌توانید در باغات و محیط‌های باز یا در خانه  و تراس خود استفاده کنید.

برای  خرید باربیکیو ذغالی و خرید باربیکو گازی  وارد سایت آذر افروز شوید و اطلاعات جداگانه باربیکیو را مطالعه نمایید. 

 

معرفی انواع فن در باربیکیو

فن‌های نصب شده بر روی کباب‌پزها معمولا در دو نوع عرضه می‌شوند. دستی و برقی. نوع دستی با استفاده از نیروی خارجی مانند دست شروع به کار کرده و هوا را به جریان در می‌آورد. فن برقی نیز با استفاده از نیروی الکتریسیته شروع به کار می‌کند و استفاده از آن کار روشن کردن ذغال و پخت غذا را بسیار آسان خواهد کرد. فن دستی خود به چند نوع دسته‌بندی می‌شوند. فن دستی شومینه‌ای، قابل حمل و باتری‌خور.هرکدام از این فن‌ها طرز کارهای مختلفی دارند و شما برای استفاده از آن‌ها لازم است با نحوه کار آن‌ها آشنا باشید و بر اساس نیاز خود آن را انتخاب کنید.

 

 

چه کسانی باید باربیکیو ذغالی فن‌ دار بخرند؟

خرید باربیکیو فن‌دار به کلیه افرادی که دوست دارند غذای خود را بر روی ذغال یا چوب بپزند پیشنهاد می‌شود. افرادی که حوصله و صبر زیادی برای روشن کردن ذغال و بادزدن آن برای روشن ماندن را ندارند بهتر است هرچه زودتر نسبت به خرید باربیکیو فن‌دار اقدام کنند. کبابی‌ها، رستوران‌ها و کترینگ‌ها به دلیل لزوم پخت حجم بالای غذاهای کبابی لازم است حتما از باربیکیو و کباب‌پز فن‌دار برای کار خود استفاده کنند.

 

خرید باربیکیو ذغالی فن دار از فروشگاه آذر افروز

فروشگاه اینترنتی آذر افروز بورس فروش باربیکیو در تهران با ارائه انواع باربیکو و کباب‌پز باکیفیت و متنوع از عرضه‌کنندگان معتبر و باسابقه فعال در این حوزه می‌باشد که توانستهآ است رضایت مشتریان خود را بیش از پیش جلب نماید. امکان خرید حضوری و غیرحضوری از طریق سایت آذرافروز خرید آسانی را برای مشتریان عزیز فراهم ساخته است.فروشگاه اینترنتی آذرافروز از بهترین و با کیفیت‌ترین طرح‌های ساخت باربیکیو برخوردار است. باربیکیوهای این فروشگاه قبل از رسیدن به دست مشتری‌‌ها تست می‌شوند تا هیچگونه خطر احتمالی برای مشتری‌ها ایجاد نکنند. قیمت باربیکیو و قیمت کباب پز بورس فروش باربیکیو در تهران ، باتوجه به شکل‌ها و جنس باربیکیوها متفاوت بوده و با در نظر گرفتن کیفیت خوب آن‌ها، بسیار منصفانه هستند. فروشگاه اینترنتی افروز از باربیکیو ذغالی پایه‌دار، باربیکیو ذغالی کابینت‌دار و باربیکیو ذغالی رومیزی برخوردار است. شما می‌توانید برای خرید باربیکیو تماس حاصل فرمایید؛ کارکنان این مجموعه آماده‌ی پاسخگویی به سوال‌های شما هستند.

 

دیگر مطالب پر بازدید درسایت آذر افروز:

باربیکیو سنگی

باربیکیو دیواری چیست

تبدیل اجاق گاز به کباب‌ پز

باربیکیو چیست

 

زهرا خدا کرم زاده

کارشناس ارشد تولید محتوا